تور ارزان

تور
  • ۰
  • ۰

امروز قصد داریم در خصوص تور ترکیه یکی از دیدنی ترین کشورهای جهان صحبت کنیم. کشور ترکیه مقصدی پرطرفدار برای گردشگری است. موقعیت جغرافیای ویژه ترکیه سبب شد است که محبوبت آن بیشتر شود. می خواهیم چندین تجربه بسیار هیجان انگیز در کشور ترکیه را بررسی کنیم.

معرفی کشور ترکیه

کشور ترکیه در بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. این ویژگی سبب ارزش بسیار بالای این کشور زیبا شده است. در کشور ترکیه معماری های بسیار چشم نواز دیده می شود. آب و هوای عالی ترکیه سبب شده که ایرانیان علاقمند به شرکت در تور ترکیه باشند. به طور کلی گردشگران این کشور قصد بازدید از دو شهر زیبای آنتالیا و استانبول را دارند. البته سایر شهرهای ترکیه هم از ارزش خاصی برخوردار است. سواحل بسیار زیبای آنتالیا، فضای جالبی که در استانبول برقرار است بر ارزش این کشور می افزاید.

ترکیه حدود یک ساعت و 30 دقیقه از ایران عقب تر است. قدم زدن در کوچه پس کوچه های کشور ترکیه خالی از لطف نیست.

معرفی کشور ترکیه

زبان و فرهنگ مردم ترکیه

زبان رسمی مردم در کشور ترکیه “ترکی” است. البته این زبان با زبان ترکی که در ایران استفاده می شود تفاوت واضحی دارد و از یک سری اصول و قواعد خاص زبان استفاده می شود. واحد پول در ترکیه لیر است. هزینه زندگی به طور کلی در این کشور مناسب است. بازدید از اماکن گردشگری عموما هزینه زیادی ندارد. در جای جای این کشور جشن های سنتی برگزار می شود. بهترین غذاهای محلی در این جشن ها عرضه می شود. به این ترتیب خو گرفتن به فرهنگ مردم ترکیه کار دشواری نیست.

اغلب مردم ترکیه می توانند زبان فارسی را متوجه شوند. شما به سادگی می توانید با گروه های مختف در کشور ترکیه ارتباط کنید.در رسم و رسومات کشور ترکیه مهمان نوازی نقش بسیار مهمی دارد. هرگز با رفتار نامناسب روبرو نمی شوید. عموما مردم استانبول به مهربان ترین مشهور هستند البته سایر شهرهای ترکیه نیز لطف خاص خودش را دارد. با تهیه بلیط استانبول می توانید از جاذبه های این شهر بهره مند شوید.

آب و هوای ترکیه در تابستان

موضوع جالبی که در خصوص آب و هوای کشور ترکیه این است که در هوای داغ تابستان شاهد باران های سیل آسا هستیم! عموما این کشور کشور باران خیز است. حتی زمستان نیز به نوعی بارانی و معتدل است. افرادی که علاقمند به شنا هستند می توانند فصل تابستان را برای تور چارتر ترکیه خود انتخاب کنند. در این فصل دمای آب دریا بسیار مناسب است.

آب و هوای ترکیه در زمستان

در ترکیه برف هم زیاد می بارد. آب و هوای نیمه مدیترانه ای در اطراف دریای مرمره استانبول دیده می شود. بنابراین بارش برف در کشور ترکیه امر طبیعی است. البته بارش برف نیز به صورتی است که بر روی زمین نمی ماند. بیشترین میزان باران در ناحیه دریای سیاه رخ می دهد. دور تا دور این دریا از کوه های قفقاز پوشیده شده است.

بهترین زمان سفر به کشور ترکیه

تا به اینجای کار متوجه شدیم که تابستان های ترکیه گرم و شرجی است. زمستان های آن سرد و خشک! از طرفی امکان بارش باران در روزهای گرم تابستان نیز وجود دارد. پس برای سفر به این کشور باید در ابتدا به سلیقه خود رجوع کنید. در واقع افرادی که علاقمند به برف هستند و از آب و هوای بارانی لذت می برند می توانند فصول سرد سال را برای تور ترکیه انتخاب کنند. افرادی که علاقمند به روزهای گرم تابستان هستند و علاقه ای به بارش برف و یا پوشیدن لباس های زمستانی ندارند می توانند ژوئن و یا آگوست را برای سفر خود انتخاب کنند.  دمای هوا در ایام گرم تابستان بین 20 تا 24 درجه است.

اگر می خواهید به منطقه ای سفر کنید که هوای خنک دارد بهترین گزینه برای شما دریای سیاه است. دمای هوا اغلب در این منطقه بین 10 تا 20 درجه است. قطعا چنین هوایی سبب می شود که شنا در دریا مناسب نباشد. ترکیه اغلب شب های سرد و خنکی دارد. بهترین گزینه برای افرادی است که علاقه ای به فضای گرم و مرطوب ندارند. کشور ترکیه کشوری چهار فصل و همه پسند است. حتی بسیاری مهاجرت به ترکیه را مناسب می دانند.

منبع : https://safaryar.net/tours/turkey/

  • ۹۷/۰۷/۱۸
  • sahar sani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی