تور ارزان

تور
  • ۰
  • ۰

ازمیر (İzmir) کلانشهری است در غرب ترکیه که در کنار دریای اژه قرار دارد. این شهر پس از تور استانبول و  تور آنکارا به عنوان سومین شهر بزرگ و پرجمعیت ترکیه شناخته می شود. شهر ازمیر بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد. مانند نواری در کناره خلیج ازمیر گسترش یافته است. با شرکت در تور ازمیر متوجه می شوید که پیشینه این شهر به دوران یونان باستان باز می گردد.

در اروپای قدیم این شهر با نام سمیرانا شناخته می شده است. در سال ۱۹۳۰ با دستور دولت ترکیه نام سمینرانا به ازمیر تغییر یافت.

راهنمای سفر به ازمیر

شهر ازمیر مساحتی برابر با حدود ۷۳۴۰ کیلومتر مربع، مساحتی بزرگتر از تهران دارد. این شهر در جوار خلیج ازمیر و دریای اژه واقع شده است. ازمیر  شهری نزیک به اروپا است.این امر شاید دلیل خرید تعداد کثیری بلیط ازمیر برای مسافران ایرانی و حتی گردشگران اروپایی باشد.

شرایط آب و هوایی ازمیر

آب و هوای این شهر مدیترانه ای است. می توان گفت دما و رطوبت آن شبیه به کشور هایی مانند اسپانیا و ایتالیا است. میانگین بارش سالانه باران در ازمیر نزدیک به ۷۰۰ میلیمتر است. این در حالی است که شهر های شمالی ایران مانند رشت سالانه حدود ۱۳۰۰ میلیمتر باران دارد. یادتان باشد دمای تابستان این شهر می تواند بسیار زیاد باشد. به طوری که حتی از مرز ۴۰ درجه نیز عبور کند.

در زمستان هوا نسبتا سرد است. دمای هوا ممکن است به ۶- درجه سلسیوس نیز برسد. با این تفاسیر این شهر دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی تقریبا سرد است. از لحاظ تاریخی، پیشینه ازمیر به ۶۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و به دوره حکومت ترووا باز می گردد. این شهر با گذر از حدود شش عصر تاریخی، تمدن ها و حکومت هایی نظیر رم، بیزانس و عثمانی را تجربه کرده است.

بهترین زمان سفر به ازمیر

عموما مسافران تور ازمیر بیشتر در تابستان و یا در ماه های ژانویه و مارس به ازمیر سفر می کنند. شاید بتوان گفت بهترین زمان سفر به شهر ازمیر اواخر بهار تا اواسط تابستان، یعنی ماه های ژوئن یا شاید ماه می تا آگوست است. یادتان باشد عموما نسیمی در هنگام عصر در این شهر شروع به وزیدن می کند. از این رو به همراه داشتن لباس گرم خالی از لطف نیست.

اطلاعاتی درباره فرودگاه و پروازهای ازمیر

فرودگاه بزرگ ازمیر در فاصله ای کمتر از ۲۰ کیلومتر در خارج از شهر ازمیر و در نزدیکی شهر مندرس (Menderes) قرار دارد. مدت رسیدن به مرکز شهر از این فرودگاه  به وسیله تاکسی کمتر از نیم ساعت است. لازم به ذکر است که بنا بر گزارش مسافران در فصل های پر مسافر و شلوغ، اطراف فرودگاه ترافیک است. از این رو بهتر است مسافران تور مارماریس که در تور ترکیبی ازمیر-مارماریس شرکت کرده اند برنامه ریزی لازم را برای رسیدن به فرودگاه ازمیر را داشته باشند.

طول مدت پرواز ایران-ازمیر حدود ۳ ساعت می باشد. بیشتر خطوط هوایی، پرواز های یکسره به سمت ازمیر ندارند. برای ازمیر از پرواز ایرلاین هایی مانند ترکیش ایر، پگاسوس، اطلس و… می توان استفاده کرد. قیمت بلیت پرواز های یک طرفه به ازمیر تقریبا بیش از ۸۰۰ هزار تومان است. بهای بلیت های دوطرفه آن نیز برای بزرگسال تقریبا بیش از ۹۰۰ هزار تومان است.

تور ازمیر | قیمت تور ازمیر | تور ارزان ازمیر | تور ازمیر لحظه آخری

بهترین هتل های شهر ازمیر

در زمان سفر یا مهاجرت به ترکیه همواره شهر های گردشگری پر از هتل های باشکوه و مجلل هستند. ولی می توان از میان تعداد بسیار زیاد هتل های ازمیر یک هتل ارزان و مناسب را انتخاب کرد. بهترین منبع برای یافتن هتل های خوب و به صرفه پرس و جو از مسافران این شهر است. در ادامه سعی میشود به صورت مختصر چند هتل خوب و مورد پسند مسافران معرفی شود.

بیشتر هتل های خوب این شهر در کنار ساحل شمالی این شهر هستند. در ازمیر حتی هتل هایی بسیار ارزان مثلا شبی ۳۰ هزار تومان برای دو نفر هم پیدا می شود. ولی میانگین قیمت هتل ها چیزی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای دو نفر به ازای هر شب است. محبوب ترین هتل ازمیر از دیدگاه گردشگران تور ازمیر به ترتیب؛ هتل پیانو، Key Hotel، Swissotel Grand Efes ، Renaissance و… است.

بخش1

منبع : https://safaryar.net/tours/izmir/

  • ۹۷/۰۸/۱۵
  • sahar sani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی