تور ارزان

تور
  • ۰
  • ۰

تور استانبول

شاید جالب باشد اما بسیاری از مردم جهان تور ترکیه را به خاطر استانبول می شناسند. بسیاری از ایرانیان نیز این شهر را برای اقامت انتخاب می کنند. استانبول از نظر تاریخی و فرهنگی بی نظیر است.جاذبه های گردشگری و تفریحی تور استانبول به نوعی باب طبع سلیقه های مختلف است. امروز قصد داریم در خصوص شهر استانبول و سایر مناطق گردشگری آن صحبت کنیم.

معرفی شهر استانبول

استانبول یکی از بزرگ ترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می شود. این شهر به قطب اقتصادی این کشور نیز مشهور است. شهر استانبول در کنار دریای مرمره قرار دارد.  حقایق جالبی در خصوص تور استانبول وجود دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. استانبول را به نوعی مرز بین اروپا و آسیا نیز می دانند.

استانبول یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است. زبان رسمی در این شهر ترکی است البته صحبت به زبان انگلیسی نیز بسیار دیده می شود. واحد پول استانبول لیر ترکیه است. در این شهر برای ارتباط با ارگان های ضروری می توانید از شماره 112 استفاده کنید.

زندگی در استانبول آسان است. این شهر دارای موقعیت جغرافیایی بسیار ایده آلی است. هیچ گونه تعصبی در بین مردمان استانبول دیده نمی شود. قطعا بازدید از مکان های دیدنی مختلف سبب می شود تا با شرایط فرهنگی اهالی استانبول آشنا شوید.

آب و هوای شهر استانبول

زبان و فرهنگ مردم استانبول

مردم استانبول اغلب به زبان ترکی صحبت می کنند و در مدارس این شهر زبان اصلی ترکی است. مردم این شهر علاقه زیادی به مردمان ایران دارند و ترجیح می دهند با ایرانیان ارتباط خوبی داشته باشند. اهالی شهر استانبول اغلب به زبان ایرانی آشنایی نسبی دارند.

در شهر استانبول بخش ویژه ای وجود دارد که ایرانیان در آن سکونت دارند. همین امر نشان از علاقه ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه را دارد. مراسم های سنتی و محلی گسترده ای در شهر استانبول برگزار می شود. شرکت در این مراسم ها هم خالی از لطف نیست.

آب و هوای شهر استانبول

استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای چندین اقلیم آب و هوایی است. به طور کلی در بخش های مختلف شهر آب و هوای اقیانوسی و همینطور مدیترانه ای دیده می شود. این شهر در دو پهلو متفاوت قرار دارد. این موضوع خود یکی از دلایل بسیار مهم تنوع جو استانبول محسوب می شود.

به طور کلی استانبول در ماه جولای در گرم ترین وضعیت خود قرار می گیرد. دما در این ماه تا 24 درجه نیز افزایش می یابد. البته این گرما به نسبت سایر کشورها چندان زننده محسوب نمی شود. ماه فوریه یکی از سردترین ماه های شهر استانبول محسوب شده و عموما میزان بارندگی در این ماه به 100 میلی متر نیز می رسد. به طور کلی استانبول و کشور ترکیه عموما دارای مناسب و متعادل است.

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر با تور استانبول و تور آنتالیا فصل بهار و یا پاییز است. در این دو فصل میزان بارش باران کمتر است و دمای هوا زیاد گرم نیست. ناگفته نیست که شهر استانبول در تعطیلات تابستان پذیرای بیشترین مسافر است. از ابتدای سپتامبر تا میانه نوامبر به ترکیه سفر کنید واز شهر استانبول دیدن کنید. در این ماه ها دمای هوا در مطبوع ترین شکل خود به سر می برد و آسمان صاف و بسیار زیباست.

افرادی که علاقمند به ورزش های زمستانی هم بهتر است فصل زمستان را برای سفر با بلیط ترکیه انتخاب کنند. به این ترتیب می توانند ضمن بازدید از مناطق دیدنی استانبول از فضاهایی تفریحی که فراهم شده است لذت ببرند.

اطلاعات پرواز شهر استانبول

به طور کلی در استانبول 2 فرودگاه بین المللی وجود دارد. هر کدام از این دو دارای خطوط پرواز جداگانه ای هستند و مسیر رفت و آمد هر یک نیز اغلب متفاوت است.

فرودگاه آتاتورک که از دسته فرودگاه های بسیار مشهور در جهان محسوب می شود عموما پرواز های زیادی به ایران دارد. فرودگاه صبیحه گوکچن نیز یکی دیگر از فرودگاه هایی است که در استانبول فعالیت می کند و دارای چارترهای متنوعی است.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی استانبول

کاخ توپ قاپی

کاخ توپ قاپی مکانی دیدنی و بسیار ارزشمند در شهر استانبول است. این قصر در ابتدا به دستور پادشاه عثمانی به نام سلطان محمد فاتح ساخته شد. این مکان مملو از هنرهای اسلامی است. به طور کلی فضای داخلی قصر به سه بخش تقسیم شده است. اتاق های قصر که دارای معماری بسیار خاصی هستند. تالارهای آن که به شکل استوانه ای ساخته شده اند . و در نهایت برج ها و دیوارهای این مجموعه که عظمت و شکوه خاصی دارند.

در این قصر بخشی به نام حرمسرا وجود دارد که فرزندان و خانواده شاه در آن زندگی می کردند.آشپزخانه سلطنتی نیز مکانی برای طبخ غذاهای مخصوص پادشاه بوده است. در بخش انتهایی قصر نیز اتاقی مخصوص برای شاه قرار داده شده است. تزییناتی که در این کاخ دیده می شود بسیار شگفت انگیز است. برای بازدید از این کاخ باید حداقل نصف روز زمان بگذارید.

مسجد آبی

مسجد آبی از دیگر دیدنی های استانبول در تور استانبول محسوب می شود. این مسجد مکانی است که سلطان احمد از خود به جای گذاشته است. استفاده از کاشی های آبی و تزیینات زیبا در این مسجد سبب شده تا این اسم بر روی آن نهاده شود و آنجا را به مکانی شگفت انگیز تبدیل کند. مسجد آبی دارای 5 مناره با معماری شگفت انگیز است.

موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی شهر استانبول بسیار مشهور است. در این موزه مجموعه بی نظیری از صنایع دستی دیده می شود که مربوط به هزاران سال پیش است. آثاری که در این موزه به نمایش در امده است از نظر تاریخی و از نظر مکانی بسیار متنوع و مشهور است. این موزه به طور کلی دارای سه بخش مجزا است.

بخش موزه شرق باستان با اشیای دیدنی که هر یک به نحوی با هدف خاصی نگهداری می شوند. بخش باستان شناسی این موزه که از نظر تاریخی بسیار زیبا و مشهور است. بخش اخر هم مربوط به عمارت کاشی کاری محمد دوم است.

مسجد سلیمانیه

بر روی یکی از تپه های مشهور شهر استانبول قرار دارد.این مسجد، امروزه تبدیل به موزه ای بسیار زیبا و دیدنی شده است.مسجد سلیمانیه یکی از زیباترین و متمایزترین نماد و بناهای تاریخی  در بلیط استانبول محسوب می شود. ساخت این مسجد به دست سلیمان محتشم معمار مشهور صورت گرفت. اگر به فضای داخلی این مسجد دقت کنید یگ گنبد 53 متری می بینید که به صورت خارق العاده ای تزیین شده است. بخش های مختلف این مسجد بسیار شگفت انگیز است. فضای بیرونی مسجد پوشیده از باغی بسیار آرام است. در این فضا سلیمان و همسرش زندگی می کنند.

بخش1

منبع : https://safaryar.net/tours/istanbul/

  • ۹۷/۰۸/۱۲
  • sahar sani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی