تور ارزان

تور
  • ۰
  • ۰

تور اروپا

یکی از جذاب ترین تورهای گردشگری در جهان، تور اروپا است. وجود کشورهای متمدن با آداب و رسوم مختلف و تاریخ غنی، داشتن آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی خوب از جمله دلایل سفر به کشورهای قاره اروپا است.

تور اروپا

آشنایی با قاره اروپا

در نیم کره شمالی زمین، قاره ای به نام اروپا قرار گرفته است. این قاره بعد از قاره اقیانوسیه دومین قاره کوچک جهان به شمار می آید. قاره اروپا و آسیا در یک خشکی بزرگ قرار گرفته اند. مرز این خشکی اوراسیا نامیده می شود. کوه های اورال مرز بین اروپا و آسیا هستند.

تاریخ زندگی مردم این قاره از دوره پیش از تاریخ و حدود 45000 سال پیش از میلاد است. قاره اروپا دارای مساحتی حدود ده میلیون کیلومتر مربع می باشد. این قاره دارای جمعتی حدود 730 میلیون نفر است. در واقع یازده درصد از جمعیت جهان در قاره اروپا زندگی می کنند. بنابراین این قاره دومین قاره از نظر تراکم جمعیت می باشد.

قاره اروپا به دو قسمت اروپای شرقی و اروپای غربی تقسیم می شود. از جمله شهرهای تاریخی که در اروپا قرار دارند شهر لندن، رم، مسکو، آتن، پاریس و برلین را می توان نام برد. در قاره اروپا پنجاه و دو کشور مستقل و وابسته وجود دارد. رودهای معروف این قاره رود ولگا، راین، دانوب، رون و البه نام دارند.

لازم است بدانید رایج ترین زبان ها در قاره اروپا خانواده زبان های هندو اروپایی، زبان های اورالی و زبان های ترکی و مغولی هستند. در اروپا اقوام گوناگونی زندگی می کنند.

آشنایی با قاره اروپا

موقعیت جغرافیایی قاره اروپا

قاره اروپا از شمال به اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب به دو دریای سیاه متصل می شود، این قاره از قسمت غرب به اقیانوس اطلس منتهی شده و در جنوب به قاره آسیا متصل می شود. این قاره در بین مدارهای 35تا 75 جغرافیایی واقع شده است. مناطق شمالی اروپا دارای کوه های کم ارتفاع فرسوده و پیر می باشند.

در این قسمت از اروپا فرسایش سبب ایجاد ناهمواری های بسیاری شده است. این منطقه را اروپای پیر می نامند.

ویزای شینگن و سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا

در اتحادیه اروپا که یک اتحادیه سیاسی و اقتصادی است، بیست و هشت کشور از قاره اروپا حضور دارند. در این اتحادیه واحد پول مشترکی به نام یورو معرفی شده است. با اخذ ویزای شینگن یکی از کشورهای عضو این اتحادیه می توان به دیگر کشورهای عضو نیز سفر کرد. مردم کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا می توانند به دیگر کشورهای عضو در این پیمان سفر کنند.

وضعیت آب و هوای اروپا

قاره اروپا به دلیل قرار گرفتن در منطقه معتدل شمالی با نام قاره سبز شناخته شده است. وجود آب فروان در این قاره باعث ایجاد جنگل های سرسبز و رونق کشاورزی و دامپروری شده است. یک سوم از زمین های این قاره قابلیت کشاورزی دارند.

قاره اروپا در کل دارای آب و هوای معتدل می باشد. به طوری که بیش از ده ها هزار سال پیش انسان ها در این قاره سکنی گزیده اند. از عواملی که سبب معتدل شدن هوای این قاره شده است، وجود جریان آب گرم گلف استریم است. این جریان از اقیانوس به آب های غربی اروپا بر قرار می شود. به همین سبب اکثر اهالی اروپا سفید پوست هستند. اگر با تور اروپا به این قاره زیبا سفر کنید خواهید دید که کشورهای قبرس، یونان، اسپانیا و پرتغال جزو کشورهایی با مطلوب ترین آب و هوا در جهان هستند.

بهترین زمان برای سفر به اروپا

قاره اروپا تقریباً در تمام فصول سال میزبان گردشگران می باشد. چون هر فصل از آن دارای حال و هوای مخصوص به خود است. اگر شما با هدف آشنایی با فرهنگ مردم اروپا در تور اروپا شرکت می کنید، بهتر است بدانید که تمام فصل ها برای سفر مناسب هستند. اما اگر هدف دیگری دارید باید گفت که سفر به اروپا را باید در سه بخش فصل شلوغ، فصل خلوت و فصل معمولی تقسیم کرد.

فصل تابستان به عنوان شلوغ ترین فصلی است که مسافران همراه با تور برای سفر انتخاب می کنند. در این فصل هوای روزهای اروپا گرم و آفتابی و شب ها متعادل می باشد. بهترین مکان ها برای سفر به اروپا در فصل تابستان اسکاندیناوی، بریتانیا یا ایرلند هستند. چون در این کشور ها جاذبه های دیدنی در فصول دیگر سال تعطیل است. بهار و پاییز جزء فصول معمولی برای سفر به اروپا به شمار می آیند. در این فصول از سال هوای کشور های اروپایی نسبتاً خوب بوده و صنعت گردشگری فعال است. بهترین مکان ها برای سفر به اروپا در این زمان، کشور های ایتالیا، فرانسه، سوئیس و یونان هستند.

بهترین زمان برای سفر به اروپا

معرفی پروازهای اروپایی

قیمت بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر شما بستگی دارد. در آژانس های هواپیمایی می توان بلیط های مختلف اروپا را با قیمت های گوناگونی پیدا کرد. از جمله شهرهای اروپایی که بسیار پر طرفدار بوده و گردشگران تور اروپا آن را برای سفر خود انتخاب می کنند، مسکو در روسیه، بارسلون و مادرید در اسپانیا، رم در ایتالیا ، پاریس در فرانسه و لوزان در سوئیس است. برخی از خطوط هوایی ایران که پرواز خود را از ایران به اروپا انجام می دهند، عبارتند از : ایژین، ایرفرانس، آلیتالیا، بریتیش ایرویز، امیریتس، ایران ایر، اطلس گلوبال، پگاسوس ایرلاینز و …

فرودگاه های اروپا

از آن جایی که هر ساله بر میزان گردشگران اروپا افزوده می شود، فرودگاه های کشورهای اروپایی نیز به سرعت در حال پیشرفت هستند. به طوری که معروف ترین فرودگاه های بین المللی جهان در قاره اروپا واقع شده اند. برخی از معروف ترین فرودگاه های بین المللی اروپا عبارتند از:

فرودگاه بین المللی وین

این فرودگاه در فاصله 19 کیلومتری از شهر وین پایتخت اتریش قرار گرفته است. فرودگاه وین سالانه بیش از 22 میلیون مسافر را جابه جا می کند.

فرودگاه بارسلونا ال پرات

از شلوغ ترین فرودگاه های موجود در اروپا، فرودگاه بارسلونا ال پرات است. این فرودگاه را به عنوان دروازه ای برای گردشگران تور اروپا در نظر گرفته اند. پروازهایی که در این فرودگاه انجام می شود در اختیار یک شرکت هوایی با قیمت ارزان می باشد. فرودگاه بارسلونا ال پرات سالانه بیش از 39 میلیون مسافر را جابه جا می کند.

فرودگاه بین المللی کلن بن

در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر کلن آلمان فرودگاه کلن بن قرار گرفته است. این فرودگاه 10 میلیون مسافر در سال جابه جا می کند. معماری مدرن، ترمینال کار آمد و ساختمان های تمیز این فرودگاه تحسین گردشگران اروپا را برانگیخته است.

فرودگاه بین المللی مونیخ

این فرودگاه در شمال شرقی شهر مونیخ در کشور آلمان قرار گرفته است. این فرودگاه در بین شلوغ ترین فرودگاه های اروپا جای دارد. فضای این فرودگاه مدرن بوده و دارای پارک بزرگی می باشد. گردشگران تور اروپا می توانند از پارک فرودگاه دیدن کنند و از نمایشگاه های هواپیما در این فرودگاه بازدید به عمل آورند.

فرودگاه بین المللی هیترو لندن

در بین فرودگاه های معروف و مهم شهر لندن فرودگاه بین المللی هیترو قرار گرفته است. این فرودگاه نیز جزء فرودگاه های شلوغ قاره اروپا است.

منبع : https://safaryar.net/tours/europe/

  • ۹۷/۰۸/۱۲
  • sahar sani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی