تور ارزان

تور
  • ۰
  • ۰

زبان مردم یونان

با خرید تور اروپا و سفر به یونان به این کشور از جذابیت های بسیاری برخوردار است. کسانی که به این کشور سفر نموده اند مسلماً از جاذبه های گردشگری و زبان و فرهنگ رایج در میان مردمانش بسیار یاد می کنند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با کشور یونان و پایتخت آن یعنی آتن در اختیارتان قرار دهیم تا در سفر به این کشور بتوانید از این اطلاعات استفاده بهینه ببرید. از دانستنی های جالب یونان می توان به زبان و فرهنگ مردم آن اشاره کرد.

 یونان به مانند سایر کشورهای جهان از زبان ملی مختص خود برخوردار است. زبان یونانی در میان مردم این کشور مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما در این بین می توانید زبان های مختلفی همچون آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و مخصوصاً انگلیسی را نیز در میان توریست و گردشگران این کشور مشاهده نمایید. اگر امکان فرا گرفتن زبان یونانی برایتان مهیا نیست توصیه می کنیم به فرا گرفتن زبان انگلیسی بپردازید تا بتوانید در تور یونان از این زبان برای ارتباط گرفتن با اهالی این کشور استفاده نمایید.

زبان مردم یونان

فرهنگ مردم کشور یونان

یونان کشوری است پر از فرهنگ های اصیل و سنتی که مردمانش هم چنان به یونانی بودن خود افتخار می کنند. این کشور در سال های مختلف با فراز و نشیب های بسیاری مواجه بوده است. بارها به اشغال بیگانگان در آمده و با سختی های بسیاری روبه رو شده است؛ اما این مشکلات باعث نشده است که مردم این سرزمین فرهنگ، آداب و رسوم خود را فراموش کنند. با توجه به این موضوع در این بخش به چند مورد از فرهنگ های یونانیان خواهیم پرداخت.

یکی از فرهنگ های اصیل مردمان این کشور نام نهادن فرزندان با اسامی اجدادشان می باشد. برپایی مراسم نام گذاری برای کودکان از جشن تولد برایشان با اهمیت تر می باشد. اغلب ازدواج ها در یونان باید در کلیسا برگزار شود و این نشان دهنده اعتقادات مردم این سرزمین است. مسیحی ارتودکسی مذهب مردم یونان است که تمامی آداب و رسوم و البته عقاید مردم بر این مذهب استوار می باشد.

تعطیلات ملی کشور یونان

از دیگر دانستنی های مهم و جالب در تور یونان تعطیلات رسمی و ملی این کشور می باشد. از تعطیلات رسمی و مهم در کشور یونان می توان به روز مریم مقدس اشاره کرد. این تعطیلی در پانزدهم آگوست قرارگرفته است و روز مهمی برای مردم این کشور شناخته می شود.

پایکوبی و جشن های مختلفی بابت این روز در سرتاسر یونان انجام می شود. پیروزی یونان بر علیه ترکیه باعث شد که بیست و پنجم مارس را به عنوان تعطیل رسمی و ملی این کشور اعلام نمایند. در بیست و هشتم اکتبر نیز مراسم مختلفی به دلیل پاسخ منفی یونانی ها به ایتالیای ها در زمان جنگ جهانی دوم برگزار می شود که در آن با رژه های نظامی مختلفی مواجه خواهید شد.

غذاهای لذیذ در تور یونان

در یونان با غذاهای لذیذ و محلی بسیاری مواجه می شوید که تجربه نکردن آن ها شاید لذت سفر را برایتان کمتر نماید. نکته جالب در رابطه با غذاهای یونان تازه بودن آن هاست. در واقع اغلب یونانی ها غذاهای تازه مصرف می کنند و دلیل این امر نیز آب و هوای خشک این کشور می باشد.

 گوشت، میوه و سبزیجات تازه در وعده های غذایی مردم این سرزمین به چشم می خورد. از دوران برنز در یونان زیتون به مراتب مورد استفاده قرار می گرفت و دلیل آن نیز آب و هوای مناسب این کشور برای پرورش آن می باشد. در سفر به ونان توصیه می کنیم غذا و نوشیدنی های این کشور را از دست ندهید.

غذاهای لذیذ در تور یونان

موسیقی و اهمیت آن از دانستنی های سفر به یونان

یکی از موضوعات مهم در کشور یونان موسیقی این کشور می باشد. اهالی این سرزمین به موسیقی بهای بسیاری می دهند. این اهمیت به قدری است که برخی آن را هدیه ای از سوی پروردگار می دانند. استفاده از موسیقی یونانی در قطعات اپرایی ازقرن نوزدهم رواج پیدا کرد. اگر به این کشور با تور یونان سفر کنید متوجه خواهید شد که در تمامی مراسمات از موسیقی های مختلف با آهنگ های متنوع استفاده می شود.

مراکز خرید یونان 

از دانستنی های جالب دیگری که در سفر با تور یونان و تور ایتالیا می توانید تجربه کنید مراکز خرید این کشور می باشد؛ اما در این بخش و در ادامه به معرفی چند مرکز خرید مهم در یونان خواهیم پرداخت.

آتنیان کپیتول

 آتن پایتخت یونان از مراکز خرید مختلفی برخوردار است که یکی از آن ها آتنیان کپیتول می باشد. این مرکز خرید که به عنوان مرکز بزرگ تجاری شناخته می شود از معماری مدرن برخوردار است. در این مرکز می توانید فروشگاه های بزرگ و حتی خرده فروشی را نظاره کنید. سینمای سه بعدی، محوطه سبز، رستوران و کافی شاپ از امکانات این مرکز خرید محسوب می شود.

آتن هارت

 از دیگر مراکز خرید در یونان و شهر آتن می توان به آتن هارت اشاره کرد. 4 طبقه در این مرکز خرید تعبیه شده است که امکان تردد مراجعه کنندگان در این طبقات فراهم شده است. بیست هزار مترمربع مساحت زیر بنای این مرکز خرید تجاری و تفریحی است که باعث شده است امکانات مناسبی در آن فراهم شود. برای یک خرید ایده آل و البته یک تفریح مناسب در سفر با تور یونان این مرکز خرید را به شما توصیه می کنیم.

مراکز خرید دیگری در آتن پایتخت یونان وجود دارد که خرید و گشت و گذار در این مراکز برای بسیاری از توریست و گردشگران داخلی و خارجی از جذابیت های بالایی برخوردار است. در ادامه به چند مورد دیگر از این مراکز  خواهیم پرداخت ،توصیه می کنیم در سفر با تور یونان از این مراکز دیدن نمایید.

آتن مترو مال

 از دیگر مراکز خرید به آتن مترومال در پایتخت یونان می توان اشاره کرد. در جنوب آتن این مرکز خرید تاسیس شده است و با استفاده از متروی Agios Dimitrios به راحتی می توان به آن مراجعه کرد. 80 برند مختلف را می توان در مغازه های این مرکز که در 5 طبقه واقع شده اند مشاهده نمود. این مرکز خرید از امکانات وسیعی همچون 5 سینما، پانزده منطقه تفریحی و چندین رستوران برخوردار است.

آتن میلنیوم مال

 خیابان Pangrati از شلوغ ترین مکان های آتن است که مرکز خرید آتن میلنیوم مال نیز در آن واقع شده است. 750 ماشین را می توان در پارکینگ این مرکز تجاری پارک کرد. دارای 20 هزار متر مربع زیر بنا می باشد. این مرکز خرید از امکانات دیگری همچون سینما و رستوران برخوردار است.

مراکز خرید یونان 

دپارتمان استور آتیکا

 این مرکز را می توان محبوبت ترین مکان برای خرید در آتن نامید. 860 برند مختلف را می توان در فروشگاه های این مرکز تجاری قدیمی خریداری نمود. این ساختمان از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است که این عامل باعث محبوبیت بیش از اندازه آن شده است.

مرکز خرید اونیو

 شصت برند مختلف را می توان در فروشگاه های مرکز خرید اونیو آتن مشاهده کرد. این مرکز خرید نیز برای بسیاری که به دنبال مکانی مناسب با دسترسی آسان و راحت برای خرید هستند گزینه مناسبی محسوب می شود. در سفر به یونان گزینه های زیادی برای خرید در پیش رو دارید که در این سه بخش به چند مورد از آن ها پرداختیم.

اماکن دیدنی در تور یونان

از دانستنی های دیگر که برای سفر به یونان می بایست به آن ها توجه نمایید، اماکن دیدنی این کشور می باشد. در این مقاله و در دو بخش بعدی در رابطه با چند مورد از مکان های دیدنی یونان به بحث می نشینیم پس هم چنان همراه ما باشید.

آکروپولیس آتن

 در مرکز شهر آتن بر روی سنگ های این منطقه با مکان تاریخی مواجه می شوید که به نام آکروپولیس شناخته می شود. این مکان از نمادهای یونان و آتن محسوب می شود و سه معبد در آن واقع شده است. از معابد با شکوه این مکان می توان به پارتنون اشاره کرد. این معبد از ستون های بلندی تشکیل شده است. در سفر با تور یونان توصیه می کنیم به این مکان تاریخی مراجعه نمایید.

موزه آکروپولیس

 از مکان های تاریخی دیگر می توان به موزه آکروپولیس اشاره کرد. برنارد چومی معمار سوییسی است که این مکان تاریخی و به یاد ماندنی را تاسیس نموده است. در معماری این ساختمان از فولاد و شیشه استفاده شده است.

جاذبه های گردشگری یونان

در  تور یونان به جزء اماکن دیدنی همچون اکروپولیس آتن می توان از مکان های گردشگری دیگری نیز دیدن نمود. در این بخش به چند مورد دیگر از این دیدنی ها خواهیم پرداخت. پس توصیه می کنیم هم چنان همراه ما باشید.

سانتورینی

 در سواحل غرب یونان می توان با جزیره ای گردشگری به نام سانتورینی مواجه شد. این مکان بهترین گزینه برای سفر ماه عسل عروس و دامادها شناخته می شود. این جزیره از خانه های مکعبی سفید رنگی برخوردار است که با دیدن سواحل روبه دریا آرامش دو چندانی را می توان در آن ها تجربه کرد.

دلفی

 از دیگر مکان و جاذبه های گردشگری که به ثبت یونسکو نیز رسیده است می توان به منطقه ای به نام دلفی اشاره کرد. در دامنه کوهی به نام پارناسوس این مکان تفریحی واقع شده است. در این مکان با معابد مختلفی مواجه خواهید شد.

جاذبه های گردشگری یونان | دلفی یونان

مکان های توریستی یونان

شهر رودس

 یونان به جزء آتن از شهرهای توریستی و گردشگری دیگری برخوردار است. دژه دریایی است که در امتداد آن شهری به نام رودس واقع شده است. این شهر در نزدیکی ترکیه واقع شده است. در این شهر شما با خیابان های آرام بدون ماشین مواجه خواهید شد که از آرامش دو چندانی برخوردار است. در این شهر برای رفاه حال مراجعه کنندگان فرودگاه وکشتی وجود دارد.

شهر کورفو

 از دیگر مکان های توریستی یونان می توان به شهر زیبایی به نام کورفو اشاره کرد. این شهر در غرب یونان و در اطراف سواحل آن واقع شده است. ونیزی ها برای چندین قرن این شهررا اداره می کردند. در تور یونان توصیه می کنیم از این مکان تاریخی و تفریحی دیدن کنید و به معماری بناهای زیبای آن نیز توجه نمایید.

آب و هوای کشور یونان

اگر قصد سفر با تور بلغارستان به کشور یونان را دارید توصیه می کنیم در رابطه با آب و هوای این کشور اطلاعات مناسبی کسب نماید. آب و هوای کشور یونان دارای سه نوع مختلف معتدل، آلپی و مدیترانه ای می باشد. در این کشور سواحل مختلفی وجود دارد که در برخی از ایام سال با توریست و مراجعه کنندگان بی نظیری مواجه می شوند. این سواحل به دلیل آب و هوای مدیترانه ای از هوای مناسب و مطبوعی برای تفریح برخوردار هستند.

 جالب است بدانید که این نوع آب و هوا باعث بارش های فراوان و پراکنده در این کشور شده است؛ اما اگر به دنبال بارش برف و هوایی معتدل هستید توصیه می کنیم به مکان های کوهستانی که دارای آب و هوای آلپی می باشند مراجعه کنید. یونان در هر فصلی از آب و هوای مناسبی برخوردار است؛ اما برای رفتن به این کشور توصیه می شود ایام خاصی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

بهترین زمان برای سفر به یونان

برای سفر با تور یونان باید زمان مناسبی را انتخاب کنید. این انتخاب با توجه به آب و هوای این کشور انجام می شود؛ اما ماه های مختلفی از سال مانند مه، سپتامبر و اکتبر این کشور از توریست و گردشگران بسیاری برخوردار است. این ماه ها که مصادف با بهار و پاییز است بهترین زمان سفر به یونان شناخته می شوند.

 البته در ایامی که سواحل یونان از مراجعه کنندگان کمتری برخوردار است می توان لذت بیشتری از سفر برد. فصل تفریحی در یونان از اواسط ماه های ژوییه تا آگوست آغاز می شود. در این زمان مراکز تفریحی یونان بسیار شلوغ می باشد.

بهترین زمان برای سفر به یونان

دانستنی های در سفر به یونان

در این بخش به چند دانستنی جالب از یونان خواهیم پرداخت.

  • از کهن ترین شهر های جهان می توان به آتن اشاره کرد. جالب است بدانید که تمرکز جمعیت در این شهر بیشتر از شهرهای دیگر یونان است.
  • 250 روز در ایام سال در این کشور هوا آفتابی است.
  • موج توریست در این کشور سالیانه به 17 میلیون نفر می رسد. جالب تر آن که جمعیت یونان از این مقدار کمتر است.
  • این کشور از کهن ترین زبان نوشتاری در جهان برخوردار است.
  • درختان زیتون با قدمت بسیار قدیمی را می توان در این کشور مشاهده کرد.

خدمات فرودگاهی کشور یونان

اگر قصد سفر با تور یونان را دارید جالب است بدانید که این نوع تور از خدمات و امکانات متنوعی برخوردار است. از جمله این امکانات می توان به خدمات و تشریفات فرودگاهی اشاره کرد. در واقع در فرودگاه این امکان فراهم می شود که اسباب و چمدان های شما تا محل مورد نظر جابه جا شوند. همچنین جایگاهی برای انتقال مسافرین در نظر گرفته شده است. البته سفر به یونان از مزیت های بی نظیر دیگری نیز برخوردار است. کسانی که یک با تور به یونان سفر کرده باشند با این مزیت ها بسیار آشنا هستند.

بلیط های پرواز به یونان

برای سفر به یونان دیگر نگران خرید بلیط به این کشور نباشید. تمامی مراحل خرید بلیط رفت و برگشت توسط سازمان و آژانس مربوطه به انجام می رسد. کافیست شما به رزرو تور یونان بپردازید و دیگر موارد مربوط به سفر از جمله دریافت ویزا را به کارشناسان مربوطه در این زمینه بسپارید.

منبع : https://safaryar.net/tours/greece/

  • ۹۷/۰۷/۱۶
  • sahar sani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی