تور ارزان

تور
  • ۰
  • ۰

معرفی شهر کوالالامپور

شهر کوالالامپور بزرگترین شهر مالزی محسوب می شود و پایتخت بزرگ و منحصر به فرد آن است. در این شهر می توانید تلفیقی از سنت های قدیمی و بافت مدرن را به وضوح لمس کنید. شهر کوالالامپور به آسمان خراش های لوکس و جذاب مشهور است، این عمارت ها دارای عمر بسیار طولانی هستند.

شهر کوالالامپور از لحاظ رشد جمعیت رتبه بسیار بالایی به خود اختصاص داده است. این شهر قلب اقتصاد مالزی محسوب می شود. برج های دوقلوی پتروناس نماد مشهور کوالالامپور محسوب می شود که هر مسافر در تور کوالالامپور باید آن را مورد بازدید قرار دهد.

شهر کوالالامپور دنیایی از تجربیات را در اختیارتان قرار می دهد، جاذبه های گردشگری متنوع، سواحل بکر و منحصربفرد، ارتفاعات سرسبز، جنگل های انبوه، بهترین سایت های غواصی دنیا و … تنها بخشی از دیدنی های شهر کوالالامپور است. زبان رسمی کشور مالزی مالایی است و واحد پول این کشور نیز رینگیت اعلام شده است. شهر کوالالامپور حدود 4 ساعت و نیم با تهران فاصله دارد. شما می توانید با سفر با تور مالزیبهترین خاطرات را برای خود فراهم کنید سفر به کوالالامپور در فصل بهار بی نظیر است و طبیعت بکر و جنگل های انبوه آن بسیار چشم نواز خواهد بود.

موزه های شهر کوالالامپور

فرهنگ و زبان مردم کوالالامپور

می دانیم که کشور مالزی و شهر کوالالامپور یکی از معروف ترین مناطق آسیا و حتی دنیا شناخته شده اند، در این شهر فرهنگ سنتی شرقی با فرهنگ های غربی ترکیب شده است و این موضوع سبب شده تا جلوه خاصی به شهر کوالالامپور بخشیده شود. شهر کوالالامپور یکی از پر رونق ترین شهرهایی است که می توانید در کشور مالزی مورد بازدید قرار  دهید، در این شهر فرهنگ مردم به صورتی است که شب زنده داری و جمع های شبانه بسیار زیاد دیده می شود به این صورتی می توانید در تمام ساعات روز و شب به بازدید از موزه و بازارهای زیبا شهر کوالالامپور بپردازید. بناهای باقی مانده از دوران استعماری امپراتوری بریتانیا در این شهر غوغا کرده است.

بازدید کنندگان شهر کوالالامپور با 3 زبان کاملاً متفاوت روبرو می شوند، مالایی، کانتونی و انگلیسی و گاه نیز دیده می شود که عده ای به زبان هندی صحبت می کنند. بلیط مالزی و گردش در این کشور توریستی رو از دست ندهید.

آب و هوای شهر کوالالامپور

قطعاً برای سفر به شهری باید شرایط آب و هوا و نوسانات جوی در فصل ها مختلف به دقت مورد بررسی قرار بگیرد این موضوع برای شهر کوالالامپور نیز صدق می کند بنابراین بهتر است در ابتدا یک اطلاعات کلی در خصوص آب و هوای این شهر در تور ارزان قیمت کوالالامپور ارائه کنیم.

در طول سال به طور کلی دو فصل در کوالالامپور بسیار بارانی است، شرایط بارش باران از ماه نوامبر آغاز و تا آخر مارس ادامه دارد، به دلیل وزش بادهای موسمی از سمت شمال شرقی قطعاً این ماه ها برای سفر کمی سخت است. البته افرادی که علاقمند به فصل های خنک و بارانی هستند می توانند در این دوره از کوالالامپور لذت ببرند. در مرکز کشور مالزی رشته کوهی قرار دارد که سبب می شود از میزان وزش باد و طوفان کاسته شود. در ماه مه تا سپتامبر شهر کوالالامپور بیشترین میزان وزش باد را دارد.

تا به اینجای کار متوجه شدیم که کوالالامپور در بیشتر ماه های سال با بارش باران همراه است، عموما خشک ترین فصل سال در این شهر مه تا جولای است البته این فصل ها نیز میزبان بادهای شدید هستند. به طور کلی شهر کوالالامپور همیشه دارای آب و هوایی بسیار تمیز است و شما می توانید هر فصل از سال که تمایل دارید از این منطقه زیبا دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

سفر در تابستان با تور کوالالامپور

به طور کلی در فصل تابستان آب و هوای شهر کوالالامپور گرم و مرطوب است، این فصل برای پیاده روی در بخش های مختلف این شهر بی نظیر است، در بخش قبل توضیح دادیم که کوالالامپور دارای آب و هوایی خنک و بارانی است، بنابراین اگر علاقمند هستید تابستانی خنک را تجربه کنید بهتر است این شهر را انتخاب کنید.

سفر در زمستان با تور کوالالامپور

در فصل زمستان عموما بارش باران دیده می شود و افرادی که علاقه ای به باران ندارند عموما در این فصل کمی اذیت می شوند به این ترتیب بهتر است با دقت بیشتری این فصل را برای تور کوالالامپور انتخاب کنید. اگر فکر می کنید که علاقمند به فضای سرسبز و طبیعتی بکر هستید بهار بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود. کوالالامپور در بهار بسیار زیبا و لذت بخش است. شما می توانید هر بخش از کوالالامپور را به سادگی مورد بازدید قرار دهید و عموما این فصل برای عکاسان بهترین فصل سفر به کوالالامپور محسوب می شود. پاییز و بادهای کوالالامپور مشهور است. در این فصل قطعاً باید لباس های گرم به همراه داشته باشید.

اطلاعات پرواز و فرودگاه شهر کوالالامپور

ساخت فرودگاه بین المللی شهر کوالالامپور از سال 1991 آغاز شد و پس از یک سری بررسی ها این فرودگاه در سال 1998 آغاز به کار کرد. امروزه ظرفیت فرودگاه کوالالامپور به نسبت گذشته بسیار بیشتر شده است. بررسی ها نشان می دهد که این فرودگاه به صورت سالانه بیش از 52 میلیون مسافر را جابجا می کند. مشخص است که شلوغ ترین فرودگاه مالزی به شمار می رود. نوع فرودگاه همگانی است و تا 21 متر ارتفاع را پوشش می دهد. فاصله هوایی ای شهر تا تهران حدود 8 ساعت اعلام شده است.

فرودگاه klia دو پایانه دارد و پایانه اصلی ان دارای دو باند است، در هر دو بخش بهترین امکانات رفاهی از جمله فست فود، رستوران و خدمات درمانی فراهم شده است. این فرودگاه در فاصله 45 کیلومتری شهر کوالالامپور قرار دارد این مسافت را می توانید با استفاده از متروهای درون و برون شهری و اتوبوس های مخصوص طی کنید. هزینه حمل و نقل در این مسیر ارزان و مناسب است.

اطلاعات پرواز و فرودگاه شهر کوالالامپور

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی شهر کوالالامپور

اگر در تور کوالالامپور شرکت می کنید به مجموعه تفریحی سان وی لاگون سری بزنید، این مجموعه بسیار مهیج و دوست داشتنی است. این مجموعه به 5 بخش تقسیم شده است، پارک آبی، پارک وحشت، شهربازی و باغ وحش که خود به دو بخش تقسیم می شود. این پارک برای کودکان بسیار مفرح و شادی بخش است و اغلب افراد علاقمند هستند از این منطقه دیدن کنند. شما می توانید در این محدوده از مراکز خرید بسیار لوکس نیز دیدن کنید. زمین اختصاصی نیز برای علاقمندان به پانتناژ فراهم شده است.

پارک پروانه از دیگر مناطق دیدنی شهر کوالالامپور محسوب می شود که بازدید از آن خالی از لطف نیست. این پارک دارای جاذبه های دیدنی و همینطور مجموعه های خیره کننده ای است که بیش از 6 هزار پروانه را در خود جای داده است. شما می توانید 15 هزار گونه گیاهی متنوع را در فضای این جنگل تماشا کنید. بازدید از این پارک زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم.

برج های دوقلوی پتروناس

مگر می شود با بلیط کوالالامپور سفر کرد برج های دوقلوی پتروناس را ندید؟! این برج ها از اولین جاذبه های دیدنی کوالالامپور محسوب می شوند، هر توریستی که به کوالالامپور سفر می کند باید در ابتدا به این گزینه فکر کند. این آسمان خراش های زیبا و مدرن 452 متر ارتفاع دارند و از برج های بسیار بلند جهان محسوب می شوند. این برج ها نماد کوالالامپور محسوب می شود و در قلب این شهر جا گرفته است. هر برج دارای 88 طبقه است و طبقات به صورت شیشه ای طراحی شده اند. در وسط این دو برج پلی قرار دارد که این دو ساختمان را بهم متصل می کند. در واقع طبقه های 41 و 42 برج بهم متصل هستند. نورپردازی فوق العاده این برج ها در طول شب بسیار لذت بخش است.

برج مخابراتی کی ال

برج مخابراتی کی ال یکی دیگر از جاذبه های معروف کوالالامپور محسوب می شود که در جوار برج های پتروناس قرار دارد و از برجسته ترین دیدنی های تور کوالالامپور محسوب می شود. این برج 421 متر ارتفاع دارد و از دسته چهارمین برج های جهان محسوب می شود. بخش بالایی این برج به صورتی است که می توانید به کل شهر مشرف باشید.

موزه نگارا

موزه نگارا از موزه های بسیار مشهور در شهر کوالالامپور محسوب می شود و از دسته مهم ترین آثار باستانی جهان در این شهر دیده می شود. موزه ملی به طور کلی دارای 4 گالری اصلی است، دو گالری در بخش هم کف قرار دارد و دو گالری دیگر در طبقه اول این موزه واقع شده است، در این موزه می توانید یافته ها و کشفیات بسیاری از دوره های مختلف زندگی بشر را تماشا کنید. عصر آهن، برنز و پارینه های سنگی از آثار بسیار ویژه این موزه محسوب می شود.

معبد تیان هو

معبد تیان هو از بزرگترین معابد چینی ها محسوب می شود که در بخش جنوب آسیا در شهر کوالالامپور قرار دارد، این معبد امروزه به موزه بزرگی تبدیل شده است و به 4 طبقه تقسیم می شود. دور تا دور معبد از کاشی های نارنجی استفاده شده است. چشم انداز این معبد بی نظیر است و شما می توانید مدتی را در آن به استراحت بپردازید.

آکواریوم کوالالامپور

تماشای دنیای زیر آب برای همه توریست های تور کوالالامپور لذت بخش است. در کوالالامپور آکواریومی وجود دارد که مشهورترین و بزرگترین آکواریوم دنیا به حساب می آید. در این آکواریوم می توانید 6000 گونه جانوری را مورد بازدید قرار دهید. این آکواریوم از جنس شیشه ای است و حدود 90 متر طول دارد. بازدید از این مکان دیدنی در فصل تابستان شگفت انگیز تر است.

برجایا تایمز اسکوئر

برجایا تایمز اسکوئر چهارمین ساختمان مشهور در جهان محسوب می شود که دارای یک مرکز خرید بسیار بزرگ و دو هتل 5 ستاره است. در این مجموعه می توانید بیش از 1000 مغازه تجاری را مورد بازدید قرار دهید و غذاخوری های موجود در این منطقه بهترین غذاهای محلی شهر کوالالامپور را به شما عرضه می کنند. دنیای کوزمو و همینطور تئاتر های دو بعدی و سه بعدی از ویژگی های خاص این ساختمان به شمار می رود.

پارک پرندگان

پارک پرندگان یکی از مناطقی است که در نزدیکی برجایا قرار دارد و فضای آن بسیار عجیب و غریب است. در این پارک می توانید هیجان انگیزترین پرندگان را مورد بازدید قرار دهید. این باغ حدود 5 هزار نوع پرنده دارد و زیباترین طوطی ها را شامل می شود. شما می توانید به سادگی شاهد زندگی این پرندگان باشید.

آب و هوای شهر کوالالامپور

کوه تی تی وانسگا

در بالای کوه تی تی وانسگا مجموعه تفریحی قرار دارد که حدود 45 کیلومتر با شهر کوالالامپور فاصله دارد، در این مجموعه بزرگترین هتل های جهان ساخته شده است و در کتاب گینس نیز اسم این هتل ها دیده می شود. تله کابین این مجموعه بسیار لت بخش است و می توانید فضای بسیار مفرحی را برای خود فراهم کنید.

برجایا هیلز ترکیبی از چندین فرهنگ است و بازدید از ان لذت بخش است. این جاذبه گردشگری حدوداً یک ساعت از شهر کوالالامپور فاصله دارد و برای بازدید از آن باید از تاکسی های مخصوص استفاده کنید. نام دیگر این منطقه دهکده فرانسوی است. در این منطقه اصلی ترین جاذبه های دیدنی برجایا فراهم شده است. اگر علاقمند به پیاده روی هستید کمی آنطرف می توانید از دهکده ژاپنی های دیدن کنید. بازدید از این منطقه را با تهیه بلیط کوالالامپور به شما پیشنهاد می کنیم.

ساختمان سلطان عبد الصمد

ساختمان سلطان عبد الصمد از دیگر مناطقی است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. این ساختمان شاهکار معماری به شمار می آید. سبک معماری منحصربفردی در این ساختمان به کار رفته است که زبانزد خاص و عام است. برای بازدید از این ساختمان باید به میدان مردکا بروید.

مسجد جامع کوالالامپور از دیگر مناطقی است که اگر زمانش را دارید مورد بازدید قرار دهید، این مسجد در میدان مرداکا قرار دارد و مانند نگینی بسیار زیبا می درخشد، در این مسجد یک سری بانوان حضور دارند که شما را راهنمایی می کنند. بازدید از انواع جاذبه های تور کوالالامپور سبب می شود تا با فرهنگ مردم این شهر آشنا شوید.

بهترین مراکز خرید و بازارهای کوالالامپور

مرکز خرید پاویلیون کوالالامپور

این مرکز خرید در سال 2007 افتتاح شد و از بهترین و لوکس ترین مراکز خرید مالزی محسوب می شود. این مجموعه دارای بخش های تجاری و سرپوشیده است که سبب می شود به سادگی در آن به گشت و گذار و بازدید از قسمت های مختلف بپردازید. در این مرکز خرید بیش از 450 فروشگاه وجود دارد. بهترین امکانات و همینطور برندهای بین المللی بخشی از این مرکز خرید محسوب می شود.

مرکز خرید klcc کوالالامپور

این مرکز خرید در ساختمانی بسیار بزرگ و 6 طبقه واقع شده است و از برج های دوقلو پتروناس کمی فاصله دارد. در این مجموعه می توانید محصولات بسیار جذابی را خریداری کنید. به عنوان مثال در این مرکز خرید آکواریوم های شیشه ای به فروش می رسد که بسیار زیبا و خارق العاده است.

مرکز خرید klcc کوالالامپور

مرکز خرید مگامال کوالالامپور

این مرکز خرید از محبوب ترین قسمت های شهر کوالالامپور محسوب می شود و بهتر است در صورت زمان به این بخش سری بزنید. در این مجموعه یک سری دپاتمان وجود دارد که کالای سنتی و محلی به فروش می رساند بنابراین سوغاتی خود را از این مرکز خریداری کنید.

مرکز خرید مدرن کوالالامپور

اگر در تور کوالالامپور هستید و به دنبال یک مرکز خرید لوکس هستید به سراغ مجموعه گاردن مال بروید. این مرکز خرید 6 طبقه دارد و بهترین برندهای دنیا در این بخش دیده می شود. دسترسی به محصولات بسیار متنوع و آسان است و شما می توانید با هزینه ای مناسب خرید خوبی داشته باشید.

مرکز تجاری کوالالامپور

گشت و گذار در فضاهای لوکس و مدرن بسیار لذت بخش است. یکی دیگر از مراکز خرید بسیار لوکس در تور کوالالامپور سفورا نام دارد. این مرکز خرید برترین برندهای ر.وز دنیا را با قیمتی مناسب به فروش می رساند. زیورآلات این مرکز خرید بسیار مشهور است و نمای گنبدی شیشه ای این مرکز خرید سبب شهرت ان شده است.

منبع : https://safaryar.net/tours/kuala-lumpur/

  • ۹۷/۰۷/۱۶
  • sahar sani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی